fredag 26 oktober 2012

ugnsbakad falukorv på tåget

I dag har jag varit ute på turne i Skåne och på vägen tillbaka mot Ängelholm var det dags för lunch. Det blev kall ugnsbakad falukorv med potatismos direkt ur burken. Min plats i det fullsatta tåget var ett fyrasäte och mina närmsta passagerare var lundastudenter. Jag vet inte riktigt om de stirrade av avund eller avsky, men anrättningen har inte det bästa utseendet när den är kall. Lukten var helt ok. Men åsynen: medelålders kvinna som angriper falukorven med en rosa plastgaffel. Dessutom har hon med sig en servett som läggs i knäet. Herregud, vem är denna tokiga kvinna. Det finns många lustigkurrar i vår herres hage (speciellt i Lund) och i dag kände jag mig väldigt udda, men gott var det och stillade min hunger.
Nu har jag hunnit med lite arbete i Ängelholm också och  är på väg med tåget igen. Mot Helsingborg , därefter promenad och sedan buss till Viken. Tror nog jag har rest färdigt för i dag. Pappa ska laga risotto med lax. Det ser jag fram emot och ett glas gott vitt vin. Sen ska jag hälla mig i soffan.
Elin är på resa till Amsterdam och Frida vet vi inte riktigt var hon är. Tänk om hennes hyperkondri tog henne hem till medicinmannens koja. Nä hujedamig så hemskt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar