söndag 21 oktober 2012

Coq au vin

På lördagskvällen var vi hemma hos brandmannen och hans fru C och det bjöds på härlig Coq au vin. Förutom huvudrätt bjöds det på en massa andra godsaker och till fördrink fick vi ett  riktigt gott direktimporterat rosévin. Det var nog det sista rosévinet denna säsong, men vädret denna helg har varit riktigt roséväder med temperatur upp till 16 grader. När det för ovanlighetens skull inte blåser i Skåne blir det riktigt varmt och skönt.

Promenaden till Höganäs på förmiddagen blev riktigt svettig med alldeles för mycket kläder. I dag söndag ska vi åka till Malmö och besöka en mässa som handlar om utlandsboende. Ja, vi får väl se vad det leder till.

Det blir i allafall ingen flytt till Bali. Jag fullkomligt ryser vid tanken på Fridas upplevelser med spindlarna. När jag tänker på den panik som brukar råda när det kommit in en liten "lyckospindel" i badrummet så har jag svårt att föreställa mig hur ni kom igenom den vattenfyllda tunneln. Undrar om Elin fortfarande önskar sig en Baliresa  med tillhörande djungelutfärd? Det verkar lugnare under ytan hos Nemo!
Jag är dock lite nyfiken på shoppingcentret och dess innehåll.
Vi längtar efter er alla. Puss M&P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar