söndag 28 oktober 2012

En timme extra



Vilken bra söndag, en hel timme extra. Hade varit önskvärt varje helg. Någon där ute som kan fixa det?
Vaknade tidigt enligt dagens normal tid och for till Höganäs för att gå på spinning medan pappa tog egen spinning runt kullahalvön. Härligt väder med sol. Jag såg att det även var sol i Amsterdam och på Kuta, men temperaturen var nog inte samma. I Viken var det nära nollan och ganska kyligt. Bilden från poolen på Kuta såg  ut att  vara långt i från nollan. Härliga bilder. Mormor har oroat sig väldigt över avsaknad av inlägg på Fridas blogg, men i dag blev hon lugn när jag visade Patriks bilder på instagram. Annars säger mormor att hon är lugn på kvällen för då sover nog Frida och Patrik lugnt i sina sängar eftersom ni är före oss i tiden. Då är det inga dyk, båtturer, mopedfärder eller spindlar som kan skada lilla Frida. Ja.....vi blir nog likadana allihopa vad tiden lider. Känns som jag redan är på väg. Blev helt lycklig i morse när jag såg Patriks bilder. Instagram är bra, lite Amsterdam och lite Kuta sen är man nöjd.
Det diskuteras mycket nybygge i Viken och vissa har fortfarande humorn kvar. Jag gick ut och fotograferade Vikenskylten.
Det ska byggas mitt emot Statoil och planerna just nu är att bygga 9 st höghus, 4-6 våningar höga och någon har roat sig med att göra om skylten. Haha ganska kul.  Jag tror i vilket fall som helst inte att det blir så höga hus, men kanske 3-4 vån. Kanske blir riktigt bra.
Nu lagar vi mat i väntan på att Johnssons ska komma och äta. Pappa har startat grillen, men snart är det mörkt och ficklampan har åkt fram. Det blir mörkt väldigt mycket tidigare i kväll.


Halloween i Viken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar