lördag 27 oktober 2012

Tofsluva,handskar och dunkappa




En försmak av vinter har drabbat oss skåningar. Morgonen bjöd på isgata och sol. Fotsladdade i väg tidigt till pilates medan pappa tog bilen till jobbet. Jag gillar verkligen den formen av träning. Varenda gång dyker en ny okänd muskel upp som behöver uppmärksamhet. Morgondagen kommer nog att bjuda på träningsvärk. Vi tränade med ring i dag, ojojoj.
Väl hemma igen ägnade jag några timmar åt sortering och städning. Det finns inte så mycket tid till sådant i veckorna och dessutom är det beckmörkt varenda dag jag kommer hem. Efter städningen tog jag bussen till stan och flanerade in och ut i butikerna. Solen sken och Helsingborg bjöd på en trevlig promenad genom city. Det blev lite ljus och servetter. Börjar fundera på vad döttrarna kan tänkas önska sig i födelsedagspresent. Kanske Frida skulle vilja ha en snygg svart omlottklänning från Gant eller gardiner, nä låter tråkigt. Kanske ett fat från Mateus? Elin får väl visa oss något trevligt i Bryssel som hon kan önska sig inför sin 23 årsdag. Oj vad gamla barnen börjar bli! Hur hänger detta i hop?
Snart ska mormor och Roger på party på Saluhallen i Höganäs och jag ska leka chaufför. Hemfärden får de fixa själv. Det är någon fest i samband med dagens marknad. Stackars barn ni missade Höganäs marknad!
Är det Halloween i dag? Jag hängde ut mina dödskallar på dörren i fall att och köpte 2 oranga ljus. Blir lagom bra. I morgon kommer Johnssons hit och njuter av helgrillad lammstek och potatisgratäng.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar