måndag 22 oktober 2012

gräddbulls längtan

Oj vad jag blev sugen på gräddbullar. Att få sätta tänderna i en färsk gräddbulle med choklad på, känna knaket när tänderna går igenom chokladytan. Mums!
 Hela söndagen trodden jag att någon försäljare från den blå bussen skulle dyka upp på trappan och stå där med en bedjande min och undra om jag vill köpa och då skulle jag svara- äntligen vad jag har väntat på att få köpa. Så snopna de skulle blivit, haha vad kul det hade varit. Tyvärr dök ingen gräddbullssäljare upp utan i dag, måndag fick jag göra mitt gräddbullsinköp på CityGross. Tyvärr var besvikelsen stor när varken knaket eller det vita fluffet var speciellt gott.
Dagen har annars innehållit mycket utbildning och kunskap i lean. En spännande dag med mycket tankar omkring värderingar, ledarskap och lärande.
Yngsta dottern verkar ha drabbats av kärlekssorg och medicinen blev tydligen en biljett med flyg+buss till Karlstad. Förhoppningsvis blir det bättre. Alla dessa avsked och saknader. Hela hela tiden, men ack så jobbigt. En ständig längtan.
Äldsta dottern tar en härligt ledig dag från semestern och bara slappar. Härligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar