torsdag 11 oktober 2012

En vacker höstdag i Skåne



Dagen började iskall, 2+ grader och höstens första "skrapa rutan". Det var bara att låta Busnelkavajen hänga kvar i garderoben och leta fram handskarna. Pappa tog bilen och jag tog bussen till Sundsgårdens folkhögskola. I dag var det föreläsningar för alla BMA inom klinisk kemi i Skåne. Intressanta föreläsningar om Djursjukhusets laboratorie och deras patienter, hundar, katter och en och annan cirkuselefant. Sundgården ligger fantastisk vacker vid kanten av Öresund med utsikt över Ven och Danmark. Dagens soliga väder förhöjde upplevelsen.


Efter arbetet tog jag en promenad  längs stranden och på vägen hem gick jag förbi Kina. Det är snart dags för systern att åka till Chicago och jag var där och lämnade lite önskemål.
Annars är läget lugnt. Jag är genomförkyld och täppt i näsan, men det är bara att jobba på. Snart är det fredag och helg. Kanske dags för vila under helgen........nä det får nog bli lite spinning.
Oj, minus 5 i Åre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar