tisdag 9 oktober 2012

Ont i halsen


Både jag och pappa fick plötsligt ont i halsen och tuggar halstabletter från amerika för att fixa arbetsdagen. Härligt bedövade i svalget gav vi oss båda i väg till jobbet i morse. Pappa i bil och jag med 220 till Knutan. Mörkt och lite puget, men fortfarande ganska varmt. Det blåser kuling, men det går fortfarande bra att svischa runt i Busnelkavaj. Väder prognosen hotar med kyligare väder. Håll det norröver säger vi.!
 Just nu berättar vädertjejen att det snöat flera centimeter i Sälen, bevare mig väl.
Nu ligger pappa i den ena soffan och jag sitter och surfar i den andra. Nyheter om Greklands dåliga ekonomi engagerar pappa. Sänk skiten!
Mormorsprojektet är färdigt och beställt. Blev jättebra. Vi kopplade upp datorn på TV:n och tittade på det färdiga arbetet.
Halsontet har övergått i snörvel. Bättre än ont i halsen.
Snart väntar Playa del sol och alla dansanta pensionärer, undrar hur länge pappa står ut. Jag bloggar samtidigt och väntar istället på Hollywoodfruar, undrar hur det går för sångfågeln Erica, den gravida Margareta och Maria med vänninan Mindy.
Vi ska nog lyckas med att smuggla med falukorv, chorizo och prinskorv till Bryssel. Har jag lyckats få in falukorv i Detroit ska jag nog lyckas med detta i Belgien. Kankse inte okej att ha i handbagaget. Elin du får googla reglerna om införsel av varor (kött) så att inte Christoffer hamnar i finkan.
Mormor är så lycklig över ert bloggande. Det är dagens höjdpunkt när Roger läser högt ur Fridas och Elins blogg. Hon kommer absolut att bli orolig över moppefärden och öl därtill.
Vi har det bra och det känns bra att veta att ni också mår bra. Frida hör av dig när du behöver adresser.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar