söndag 7 oktober 2012

Söndag på Gudan

Vaknade tidigt på grund av att vissa kroppsdelar stör min sömn. Det var lika bra att öppna de brunmelerade och sätta på kaffet. Började dagen med att massera in voltarenkräm på min ömmande axel. Det visade sig i fredags efter massagen att det fakiskt inte är nacken som är problemet utan en inflammation i min axel. Detta låter äckligt men det är en inflammation i slemsäcken, vilket gör att smärta sprider sig upp i nacken, ut i armen och ner mot skulderbladet. Ja ni kan googla slemsäcken. Låter döäckligt.
Pappa sov vidare och jag myste ensam med frukost och stearinljus. Han masade sig upp så småningom när doften av nybryggt kaffe nådde sovrummet. Efter frukost fick jag någon slags ingivelse. Nu är det väl ändå dags att ta tag i spinningen igen. Ringde Friskis och meddelade att nu kommer jag, boka in mig. Jag packade mina saker, åkte dit och köpte ett 4 månaders kort. Döm om min förvåning när jag upptäckte att passet jag bokat in mig på var 75 minuter, men jag klarade det alldeles galant.
Väl hemma igen hade pappa bäddat, sorterat sopor och därefter fastnat i surfträsket. Vi smaskade i oss pizzan som var kvar från lördagskvällen och sen fick pappa rycket att förrådet skulle städas. Va? nä jag tog bilen och stack till Väla.
Pappa hittade det mest gulliga små saker.

kort på barnen.


En teckning där vi tror att Elin skrivit, Mamma jag vill inte vara på Bäcka  då blir jag ledsen. Usch stackars barn. Vem av er kan ha haft det så jobbigt?

Nästa fynd är en Prinsessebok del 1. Vi tror det är Frida som skrivit boken. Den är jätterolig. " Sen fyller hon år och då trampar hennes pappa på hennes presenten en röd bräda med hjul"
Är det en ölsejdel prinsessan har på huvudet, ojojoj!

Ett fynd till: ett vykort  till Frida och Elin från morfar skickat från Bali -95, kul !
Slut på nostalgi!
När jag kom hem från Väla pimpade jag mitt Fristadsbälte som jag ska ha i mina vandringsbyxor när jag ska  vandra runt Mont Blanc.

Paus för mat.
Det blev en mycket god kycklinggryta m. ris och till efterrätt blir det äppelkaka. Jaja jag vet, men pappa erbjöd sig att skala äpplena efter hot om äppelkaka med skalen kvar. Jag har effektiviserat äppelkakebaket med att låta klyftorna ha skalen på . Det går lika bra tycker jag. Man sparar mycket på det, men pappa gillar inte skalen så då delegerar jag uppgiften att skala äpple till pappa. Han gör det gladeligen. Puss och Kram till Elin, Frida och Patrik.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar