söndag 30 september 2012

Tipspromenad



Fick ut pappa på tipspromenad i dag. Vi frukosten läste jag i tidningen att det skulle bli tipspromenad på Kullaberg och genast föreslog jag att vi skulle åka dit istället för att promenera på stranden till Höganäs. Det känns som jag kan var enda sten längs den vägen och nu skulle det vara kul att börja öva inför kommande vandring . Pappa var väl så där lagom entusiastisk, men gav med sig när jag mutade med fika efteråt. Jag klädde mig i värsta vandringsklädsel, men fick inte ha min ryggsäck. Han tyckte jag överdrev. Det skulle ju snart visa sig att så var fallet. Vi var nog yngst och jag var absolut "överklädd" och rundan var jätteKORT, men frågorna var svåra.
Vädret var superfint och fikan var jättegod. Det blev en trevlig utflykt även om man inte behövde duscha eller vila efteråt.

När vi kom hem fortsatte vi målandet av carporten, plockade in och täckte över alla trädgårdsmöbler och därefter hann vi med en runda till Väla också.
Just nu har vi besök av den store lurvige grannkatten. Han täcker hela ingången i häcken.
Pratade med Mila innan och hon hälsar till er båda. Dags att förbereda maten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar