söndag 23 september 2012

Söndagsmiddag

Söndagsmiddagen med släkten är avslutad och nu sitter jag i soffan och tittar på TV, Moreus med artister. Ane Brun sjunger mmm....låter bra. Middagen var jättegod, lammfärsbiff,potatisgratäng och till det valpolicella. Diskussionerna var som vanligt många, högljudda och livliga. Kvällens ämnen var utvisning av småbarn, sjukpension och patienter från andra länder. Ja, mycket intressanta ämnen!
Annars har dagen varit slö, seg och regnig. Varje gång jag skulle ut och gå började regna. På eftermiddagen hann jag en liten runda, ner på stranden, kolla på kitesurfarna och sedan tog jag vägen förbi vångavägen. K surfade och letade saker att köpa i Chicago, julklappar. Förslag mottas gärna.
Nacken verkar vara den kroppsdel som gillar slöhet för den har varit ganska ok i dag. Att ligga i soffan och läsa Svensk Damtidning och lyssna till regnet som smattrar på rutan verkar vara helt okej för den, men min hjärna vill något helt annat. Tillsammans med min kropp vill min hjärnal hellre ut och göra något.
 Letar hotell i Bryssel inför vår resa i november. Ska bli mysigt. Ännu en ny stad att besöka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar