måndag 17 september 2012

Måndag

Vad finns det att skriva om en helt vanlig måndag? Pappa cyklade till arbetet medan jag tog bilen till Ängelholm. Min dag i Ängelholm blev konstig, arbetade till middag då jag for i väg till Linneaträdgården i Maria Park där jag och mina kolleger från Helsingborg skulle ha planeringsmöte. Vi åt lunch, planerade och  diskuterade, fikade med hembakta våfflor. När mötet var avslutat och efter inköp i den lilla affären körde jag tillbaka till Ängelholm för att fortsätta mitt påbörjade arbete från förmiddagen. Skönt att åka hem vid halv sju tiden. Hann varken läsa dotterns blogg eller svara på sms från äldsta dottern. Hmm konstig dag. Nackspärren var också på sitt värsta humör och plågade mig i mellanåt.
När jag kom hem blev det rester till middag med pappa. Oxfilé och potatisgratäng.


God mat en vanlig måndag.
Nu sitter vi här och surfar i vårt tysta, välstädade hus!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar