fredag 21 september 2012

Fredagsmys



Efter en hel dag med möten i Malmö och tåg och buss genom det skånska landskapet är nacken besvärligare än någonsin. Kastade mig in i badrummet, av med tröja och på med voltaren kräm. Just nu känns det bedövande och behagligt. Lite vin kommer säkert också att göra nacken bättre. Har försökt nästla mig in på ortopeden och få en doktorstid, men icke. Har du varit hos din husläkare? Tjena....jag har inte tid att åka runt halva Skåne för att skaffa en remiss till ortopeden. Helst vill de att jag ska vara röntgad också så att de slipper betala för den tjänsten. Det är väl lika bra att behandla sig själv också!
Nu måste jag fundera ut en ny plan för att ta mig till en doktor.
Pappa är fortfarande förkyld och blandar sina Fervex drinkar. Vädret är regnigt, blåsigt och ganska trist. Har varit hos mormor, Roger och lilla Doris och lämnat din paket. Mormor behöver Elins adress. Bella har varit ursur hela dagen när Roger har spelat golf. Hon har vägrat gå ner för trappan.
Mormor har tillbringat dagen med att titta på gamla kort och läsa brev som barnbarnen har skrivit till henne. Frida skrev "att hon nog skulle få en ny klänning till Rogers kalas, men att hon nog först måste skärpa sig för hon hade en kris", hahaha. vad roligt det var att läsa. Elin skrev ett brev till mormor och undrade om " det var pirigt nu när hon skule ut och resa". Många skratt både åt text och bilder.
I morgon blir der nog ingen walking eftersom Pappa verkar lite låg. Det blir nog Väla istället. På kvällen kommer Christel och Anders.
Elin har fått lönebesked! 16800:-

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar