lördag 29 september 2012

Ledig dag

Efter frukost och HD drog jag i väg till frissan i Höganäs. Har verkligen längtat efter klippning. Den förra klippningen skulle ju bli någon sorts ny frisyr, men inte en enda gång efter besöket på Frisyrmakarna har min frisyr sett ut som originalet. När det skulle gå utåt så gick det inåt på ena sidan och jag vill inte ens nämna vad jag kallade frisyren på slutet. I dag är det tillbaka till pagestuket och förhoppningsvis ska jag klara av att sköta frisyren. Du kan vara lugn Frida det blev varken färg eller kort så då klarade jag mig undan tantvarning. Vad nu det är?
När jag ändå var i Höganäs så är det svårt att låta bli att ta en tur till Saluhallen och Magasin 36. Det blev ett bröd och en tröja. Träffade Kari Hamilton och försökte få henne att måla tofflor till mig och Frida, men nä det blir nog inga tofflor. Hon var mest upprörd över att de tänker bygga höghus i Viken ( vid macken) och tyckte att jag skulle engagera mig i en protestlista. Tyvärr sade jag och tittade konstigt på henne - jag ska fundera på vad jag tycker. Jag tycker delvis att de är bra med bygget, men kanske inte 6 våningar. Inget jag hetsar upp mig över. Det blev inga tofflor!
Väl hemma igen hade pappa skrapat träet( brädor) i carporten och jag fick uppdraget att måla. Pappa fick uppdraget lunch. Bra arbetsfödelning tycker jag. Passar mig utmärkt att stå och filosofera i carporten medan pappa steker Per i Parma korv.


Halvvägs i målningen började det regna. Lika bra att äta lunch. Mormor och Roger kom förbi. De hade hunnit med både Danmarkstur och ICA Maxi innan lunch. Herregud , pausa !
Efter lunch fortsattemålandet och insidan i carporten är färdig. Utsidan sparas till i morgon då det förhoppningsvis inte regnar. Efter målning var det dags för städning och äpplekakebak. Jaja, Elin jag vet att du tycker att jag ska "tagga ner". Nu har jag ägnat mig åt projekt " Lubeck". Jag hoppas ni ska bli nöjda. Själv tycker jag att "projektet" blir superbra. Efter att ha jobbat med ptojektet behövde jag en promenad. Man får gamnacke framför datorn.
Nu är det snart dags att avnjuta middag som pappa fixat. Det blir fisksoppa, krutonger, ost och ett gott vitt vin från bourgonge. En lugn och skön lördag.


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar