fredag 2 november 2012

Läsare

Vem läser min blogg borta i nordamerika, Belgien och Indonesien?
De är spännande att varje dag gå in under fliken statistik och kolla vilka läsare man har. Denna blogg var ämnad för döttrarna när de är på resande fot, men helt plötsligt är de läsare från USA, Kanada, Ryssland mfl. Håll tillgod med vad ni läser. Nu har Indonesien försvunnit från kartan, men Belgien är kvar. Kul! Det var enkelt att sen när äldsta dottern varit inne och kollat och mossan blev lugn. Dotterns egen blogg lämnades ouppdatera, men jag kunde se att min var besökt. Mer behövs inte för att lugna en mor. Nu blir det svårare när dottern och fästemannen är återförenademed katten i Åre. Kanske skulle Åre vara ett eget land så man såg om fortsatt intresse finns. Nu blir Sverige ett enda gemensamt blurr.
Fredagen har varit i studentens tecken. Jag har varit i Lund och planerat vårens vfu för BMA studenter inom Labmedicin i Skåne. VFU är verksamhetsförlagdutbildning.
Hur ska dessa studenter kunna täcka upp för alla pensionärsavgångar? Svårlöst problem!
Nu sitter jag här i Laminon, dricker vin och bloggar. Pappa fixar middagen. Det ska bli kyckling med mango chutney. De´du Elin är något att längta efter. Den förskräckliga rätt du lagt ut på instagram såg helt oätlig ut. Undrar fortfarande hur det gick att svälja. Lasagne? svårt att förstå när det såg ut som gröt med kanel på. Ledsen att jag inte lyckats lägga upp en bild på den rätten.
Nu vankas det god middag med vin och därefter .........tja vågrätt läge i Ektorp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar